کتاب خوان

وبلاگی برای دوست داران کتاب

کتاب خوان

وبلاگی برای دوست داران کتاب

نخستین مدارس تاریخ چگونه بودند؟

مدرسه جایی است که معمولا در آن تعداد زیادی از کودکان به فراگیری علم مشغول اند.مدرسه های امروزی از مدارس رومی ها و یونانی های قدیم تقلید شده اند. ولی حتی در یونان زمانی بوده است که فقط پسران را تک تک برای تعلیم گرفتن نزد مربیان حرفه ای می بردند و آموزش به صورت دسته جمعی در کلاس وجود نداشته است.

بعد از مدتی سخنرانان و فیسوفان یونانی که شاگردان خود را تنها تنها درس می دادند،یا آنها که به اطراف سفر می کردن،تا جوانان را تعلیم دهند،در مکان های ثابتی مستقر می شدند و مکانی را برای آموزش تاسیس می کردند که کم و بیش شبیه به مدارس امروزی بود.

افلاطون فیلسوف بزرگ یونان اولین کسی بودکه تعلیم منظمی را در یک دوره ی سه یا چهار ساله در مکانی ثابت به اسم آکادمی شروع کرد.این مدرسه در زمین ورزشی که ابتدا میدانی برای رژه و تمرین سربازان بود تشکیل شد

بعد ها ارسطو نیز مدرسه ای را در 《لیسیوم》تشکیل داد که آن هم قبلا محلی برای ورزش های  عمومی بود.به هر حال هیچ کدام از این دو مدرسه شبیه به مدرسه های امروزی نبودند.آنها بیشتر به مکانی برای بحث و مباحثه و سخنرانی و کنفرانس شباهت داشتند.در حدود سال ۲۵۰ میلادی یونانی ها تشخیص دادند که دستور زبان موضوعی است که باید برای جوانان آموخته شود به همین علت نخستین مدارس رسمی برای یادگیری گرامر تاسیس شد.

بعد ها رومی ها که رقیب یونانی ها بودند مدرسه هایی مرتب تر از آن ها تاسیس کردند و در آن مدرسه ها پسران خود را تحت تعلیم و تربیت قرار دادند.آنها علاوه بر دستور زبان یک زبان خارجی هم یاد می دادند.

معلم ها سخت گیری می کردند.و دانش آموزان تنبل را کتک می زدند و از دانش آموزان منظم قدردانی می کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد