کتاب خوان

وبلاگی برای دوست داران کتاب

کتاب خوان

وبلاگی برای دوست داران کتاب

طلاق غیابی

طلاق غیابی چقدر زمان می‌برد؟

در مورد طلاق غیابی اصولا خانم ها به دنبال راهی هستند که در شرایطی که همسر آنها حاضر به طلاق توافقی نیست و قصد دارد با اهرم طلاق بر زن فشار روانی ایجاد نموده یا زن را مجبور به بذل مهریه یا پرداخت پول نماید. راه حل بهتری را پیدا نموده تا از اسارت این ازدواج اشتباه خارج گردند.

علیرغم عدم توصیه به طلاق و تلاش برای داشتن یک زندگی شاد با قبول نکات مثبت و منفی. شخصیت هر کدام از زوجین در مواقعی ادامه این زندگی دیگر هیچ فایده ای نداشته است. بلکه خطرات زیادی طرفین را نیز تهدید می نماید. از سوی دیگر حق طلاق از حقوق زوج بوده و بدون توافق و رضایت آن زوجه امکان طلاق را ندارد.




                                        طلاق غیابی

طلاق غیابی

 


عقد زوجه را صحیح دانسته شرایطی برای ایجاد حق طلاق از سوی زوجه پیش بینی نموده مانند عدم پرداخت نفقه به مدت ۶ ماه .

  • ترک منزل به مدت ۶ ماه .
  • داشتن محکومیت های تعزیری و حدی (مانند حبس ).
  • ابتلا به اعتیاد مضر با مواد الکلی و مواردی از این قبیل.

در صورت وجود این موارد زوجه حق تقدیم دادخواست به دادگاه را داشته و دادگاه با احراز شرایط این موضوع را بررسی می‌نماید. به علت اینکه در پرونده طلاق از جمله طلاق غیابی سه مرحله اعتراض به رای دارد و پرونده تا دیوان عالی کشور نیز مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

اصولا این مراحل طولانی بوده و اطاله رسیدگی بسیاری دارد که شما می توانید با داشتن یک وکیل خوب این مسائل را مرتفع ساخته و با اجرا نمودن راهکارای خاص پرونده های طلاق غیابی به نتیجه دلخواه خود برسید.


هزینه طلاق غیابی


در مورد هزینه های طلاق غیابی و حق الوکاله وکیل باید گفت هزینه وکیل و یا همان حق الوکاله در پرونده های خانوادگی به دو صورت محاسبه می‌گردد.

اول به صورت توافق و رضایت صد درصد وکیل و موکل در خصوص مبلغ و نحوه پرداخت. همچنین این توافق کاملا قانونی و مشروع بوده و موید ان رضایت طرفین می‌باشد. به طوری که وکیل می‌تواند به کمترین یا بیشترین مبلغ توافق نماید.

صورت دوم پیروی قرارداد وکالت از تعرفه قانونی می باشد. وفق تعرفه تعیین حق الوکاله و حق المشاوره وکلای دادگستری مصوب ۱۳۹۹ حداکثر حق الوکاله در پرونده‌های خانوادگی ۲۰ میلیون تومان تعیین گردیده است.

 


منبع:


وب‌سایت وکیل پایه یک دادگستری خانم محبوبه حجتیان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد