کتاب خوان

وبلاگی برای دوست داران کتاب

کتاب خوان

وبلاگی برای دوست داران کتاب

مشکلات برنج کاری

آیا می دانید تقریبا نصف جمعیت جهان منحصراً از برنج تغذیه می کنند؟

برنج در آسیا پایه ی تغذیه ی میلیون ها نفر است و در غرب هم مورد علاقه ی بسیاری از مردم است.

هزاران نوع مختلف برنج وجود دارد و بین انواع مختلف آن تفاوت های زیادی وجود دارد.یک نوع برنج وحشی در کناره های باتلاقی دریاچه های شمال شرقی کانادا و ایالات متحده ی آمریکا می روید.این برنج شباهت زیادی به برنجی که در سایر نقاط کشت می شود و عموم مردم از آن تغذیه می کنند ندارد.یک نوع برنج هم وجود دارد که در تپه ها و به طور کلی در مناطق مرتفع،مثل بقیه ی غلات کاشته می شود.هم هر کدام از این دو نوع برنج استثنا هستند چرا که برنج همیشه در جلگه ها و در زمین هایی که به آسانی می توان آنها را پر از آب کرد،کاشته می شود.

روش برنج کاری به این ترتیب است که ابتدا بذر برنج را در خاک مناسبی می پاشند.همینکه تخم ها شروع به روییدن کردند،نشاها را از خاک در آورده و در شالیزار هایی که با مانع هایی محصور شده است دوباره می کارند.وقتی کاشت دوباره ی برنج تمام شد،شالیزار را از آب لبریز می کنند.برنج علاقه ی زیادی به آب دارد و در تمام مدت رشد باید حدود ۱۰ سانتی متر آب روی آن قرار گیرد.

اما زمانی که موقع وجین کردن فرا می رسد آب مزرعه را قطع می کنند تا تقریبا خشک شود.آن وقت با دست علف های هرز را می کَنند. مجددا مزرعه را آب می دهند و زمین را خیس نگه می دارند.بالاخره زمانی که برگ ها شروع به زرد شدن کردند برای آخرین بار آب مزرعه را قطع و زمین را برای درو خشک می کنند.

در قرن ۱۵ در اروپا برای اولین بار برنج در ایتالیا کاشته شد و امروزه بیشتر در《کامارگ》،شهری در فرانسه،که شرایط اقلیمی کاملا مناسبی برای این کار دارد،کاشته می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد